Monday, October 19, 2009

sibuknya D.U.N.I.A

SiBuKnYa D.U.N.I.A

ingat lima perkara sebelum lima perkara..



'lapang sebelum sempit"



sibuknya dunia...

sehingga diri ini lalai dari mengingatiMU..

benarlah kata Saidina Ali r.a..

"Dunia dan akhirat itu ibarat dua wanita yang dimadu.Apabila engkau senang pada salah satu antara kedua-duanya, maka akan marahlah yang lain" ...

ya Allah rindunya aku kepadaMU..

ingin shj aku berada si sampingMU untuk berehat sebntar dari kesibukan duniawi yang tiada sudahnya..
tapi untuk kembali kepadaMU...
layakkah aku?
dengan hanya berbekalkan secebis amalan..
senipis iman...
mahukah ENGKAU memndang aku kelak?
aku malu dengan diri yang hina ini..
malu denganMU..

YA ALLAH

kadang2 terasa diri keseorangan
walaupun hakikatnya berada dalam jutaan ramai..
aku hanya ingin merasai tenang itu..
bahagia itu..
bahagia apabila dapat melihat WAJAHMU..
nikmat merasakan ZATMU..
oh alangkah...tenangya saat itu..
ya Allah..aku rindu..

"Hatiku merayu rindu
Kasihku padaMu syahdu
Bertemu Allah yang esa
Menjadi idaman kalbu ...

My heart is loving You
My heart is just for You
Knowing You Allah
I will try to get close to You..."~rayuan rindu...raihan



~hambaMu~

No comments: